O szkole
Zasady rekrutacji
GeoPrzewodnik

I znowu góry...

To kolejna wycieczka II klasy LO na południe Polski. Tym razem celem podróży był Beskid Żywiecki i Śląski. I niech ktoś powie, że góry nie mają w  obie tego czegoś, tego magnesu, który przyciąga nasze serca i dusze. Jeszcze kilka wspólnych wypraw i staniemy się wytrawnymi globtroterami.

Wycieczka obfitowała w różne atrakcje i dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń.

25 maja pod opieką pani Wioletty Sierakowskiej i pana Tomasza Dankiewicza wyruszyliśmy pociągiem z Żychlina do Suchej Beskidzkiej, a następnie busem dojechaliśmy na miejsce zakwaterowania do Zawoi (najdłuższa wieś w Polsce).

Następnego dnia w pełni sił wybraliśmy się do Żywca w celu zwiedzania Muzeum Browarnictwa. Na każdym z nas to muzeum wywarło ogromne wrażenie. Rzec można- jeśli muzeum browarnictwa to tylko ŻYWIEC. Następnie, dzięki uprzejmości zarządu zakładu mogliśmy wejść do środka i poznać tajniki produkcji piwa. Następnie udaliśmy się do Wisły i ruszyliśmy do źródła naszej najdłuższej rzeki znajdującego się na stokach Baraniej Góry. Z jej szczytu (1220 m.n.p.m.) podziwialiśmy panoramę okolicznych pasm górskich.

Kolejny dzień spędziliśmy w Zawoi, gdzie weszliśmy na Mosorny Groń (1024 m.n.p.m.), a później Orawski Park Etnograficzny w Zubrzycy Górnej. Niestety tego dnia pogoda nas nie rozpieszczała i po powrocie musieliśmy suszyć ubrania. Żałowaliśmy, że idąc w strugach deszczu na Mosorny Groń nie udało nam się zobaczyć malowniczo położonego wodospadu, ale może to będzie pretekst, żeby tu wrócić.

Na 28 -go maja zaplanowaliśmy zwiedzanie starego miasta w Krakowie i oczywiście Wawelu. Przewodnik w przystępny i ciekawy sposób przybliżył nam historię miasta i Polski. Kraków pożegnał się z nami płaczącym niebem, co uznaliśmy za ciąg dalszy zmagań z deszczem.

Następnego dnia, nie bacząc na warunki pogodowe grupa śmiałków wybrała się na pieszą wycieczkę na Babią Górę- najwyższy szczyt Beskidów wznoszący się na wysokość 1725 m.n.p.m. W nagrodę góra obsypała naszych ,,alpinistów’’ puchem śnieżnym, co w końcu maja trzeba uznać za dodatkową atrakcję. Pozostała część grupy swoją energię wyładowała grając w piłkę nożną na hali sportowej. Tego dnia zdążyliśmy odwiedzić Muzeum Babiogórskiego Parku Narodowego i podziwiać faunę i florę Beskidu Żywieckiego. Wieczorem zasiedliśmy przy wspólnym stole i jedząc kiełbasę, dzieliliśmy się wrażeniami z kończącej się wycieczki.

30 maja to dzień powrotu do Żychlina. Podróż upłynęła nam szybko i miło przy wtórach gitary i wspólnym śpiewie. Wieczorem powiedzieliśmy sobie – to już koniec przygody, kolejnej przygody pozwalającej lepiej zrozumieć wszystko co nas otacza i więcej dowiedzieć się o sobie. Możliwe to było dzięki nam wszystkim, wspaniałym uczestnikom i opiekunom wycieczki i dzięki dotacji otrzymanej z Urzędu Gminy Żychlin.

Mamy nadzieję, że przed nami jeszcze wiele szlaków i szczytów do zdobycia, ale póki co pora na naukę. Później już tylko czas na wakacyjne przygody.