O szkole
Pobierz
Zasady rekrutacji
GeoPrzewodnik

Utrwalone w kadrze - migawki z wycieczki

Wieczorem, 26 września, wraz z panem Dankiewiczem i panią Karasiewicz oraz gimnazjalistami wsiedliśmy do busa, aby udać się na stację w Skierniewicach, gdzie mieliśmy wsiąść w nocny pociąg, który miał zabrać nas do celu naszej kilkudniowej wycieczki - Szklarskiej Poręby. Dojechaliśmy na 11, choć planowany przyjazd był na godzinę 9, ale 2 godziny spóźnienia jak na PKP, to naprawdę mało, także cieszyliśmy się z progresu naszych linii kolejowych.

Tuż po zakwaterowaniu się w „Halnym” nasz zaprawiony góral, pan Tomasz, zabrał nas na Śnieżkę. Po dotarciu na szczyt nie zobaczyliśmy nic z powodu chmur, ale to nie szkodzi! W końcu po całej nocy spędzonej w pociągu zdobyliśmy najwyższy szczyt Karkonoszy. Po powrocie zapoznaliśmy się nieco z warunkami mieszkalnymi, które - bądźmy szczerzy - za wysokie nie były. Jednak nie narzekając (zbytnio) szybko poszliśmy spać, bo drugiego dnia mieliśmy zwiedzać Pragę.

Stolica Czech przywitała nas piękną pogodą. Wynajęty wcześniej bus opuściliśmy nieopodal Ogrodów Królewskich, po przejściu których, zobaczyliśmy Katedrę Św. Wita oraz zamek królewski - Hradczany. Następnie udaliśmy się na słynny most Karola, a następnie na Plac Św. Wacława. Stamtąd, po dwóch wolnych godzinach, poszliśmy do metra, które zawiozło nas na przystanek, gdzie czekał na nas bus.

Dzień trzeci - Drezno. W stolicy Saksonii również nie mogliśmy narzekać na pogodę - ta była piękna. Zobaczyliśmy tam Operę, Galerię Dawnych Mistrzów, kilka kościołów oraz piękne muzeum. Później odpoczywaliśmy w galerii handlowej. Wróciliśmy bardzo zmęczeni, lecz na nasze szczęście, atrakcje zaplanowane na czwarty dzień nie były już tak męczące jak te z dni poprzednich. Pojechaliśmy do Kowar, aby obejrzeć Park Miniatur, który pokazywał wszystkie najważniejsze zabytki Dolnego Śląska w skali 1:25. Później bus zawiózł nas do Jeleniej Góry, w której spędziliśmy kilka godzin na zwiedzaniu, zarówno zabytków jak i sklepów. Wróciliśmy dość wcześnie, tak więc postanowiliśmy zrobić ognisko, które było niezwykle udanym pomysłem.

Piąty dzień zarezerwowany był dla przepięknego Wrocławia. Spędziliśmy tam mnóstwo czasu, a także byliśmy świadkami dwóch wydarzeń, jakimi były: Marsz Wyzwolenia Konopii oraz Parada Równości.

Ostatniego dnia wjechaliśmy wyciągiem na Szrenicę, a następnie z bagażami na stację w Szklarskiej Porębie. Tam wsiedliśmy w pociąg powrotny do Skierniewic. PKP tym razem zaskoczyło nas jeszcze bardziej, spóźnienie bowiem wynosiło tylko 20 minut! Po przyjeździe do Skierniewic wszyscy rodziciele już na nas czekali, i to z nimi udaliśmy się do domu, wciąż podekscytowani tym, co zobaczyliśmy.

Łukasz Matczak

Poniżej prezentujemy zdjęcia  Joasi Lewandowskiej z klasy  I LO z wyprawy do Szklarskiej Poręby, Pragi, Drezna, Jeleniej Góry, Kowar i Wrocławia

obrazek1 obrazek2 obrazek3 obrazek4 obrazek5 obrazek6 obrazek7 obrazek8 obrazek9 obrazek10 obrazek11 obrazek12 obrazek13 obrazek14 obrazek15 obrazek16 obrazek17 obrazek18 obrazek19 obrazek20 obrazek21 obrazek22 obrazek23 obrazek24 obrazek25 obrazek26 obrazek27 obrazek28 obrazek29 obrazek30 obrazek31 obrazek32 obrazek33 obrazek34 obrazek35 obrazek36