O szkole
Zasady rekrutacji
GeoPrzewodnik

,,Żegnaj lato na rok’’

Zdecydowana większość  nas, uczniów klasy II a LO, ma ulubioną porę roku i jest nią lato. Nic w tym dziwnego, gdyż kojarzy się nam ono z wakacjami. Dlatego postanowiliśmy w jakiś szczególny sposób uczcić zakończenie lata 2011 roku.

Wspólnie z wychowawcą, panem Tomaszem Dankiewiczem, zorganizowaliśmy klasowe pożegnanie lata pod hasłem: „Święto pieczonego ziemniaka”. W tym celu udaliśmy się na wycieczkę rowerową do Oporowa. Zanim jednak dotarliśmy do zamku, odwiedziliśmy kościół parafialny pod wezwaniem Św. Marcina, gdzie wysłuchaliśmy opowieści na temat historii Zakonu Paulinów.

Następnie przemieściliśmy się na teren Muzeum Zamku w Oporowie, gdzie na polanie czekało już na nas przygotowane wcześniej ognisko.

Rozpalił je pan Krzysztof Sokół i przez cały czas miał pieczę nad ogniem. Przystąpiliśmy do wspólnego biesiadowania. Przy dźwiękach gitary zajadaliśmy się pieczonymi kiełbaskami.

Po napełnieniu żołądków i zasypaniu ziemniaków w popiele poszliśmy na lekcję muzealną pt. „Jam dwór polski”, po której nastąpiło zwiedzanie muzeum. Wśród wielu pytań zadawanych przewodnikowi na pierwszy plan wyłonił się problem niewytłumaczalnych zjawisk, które w ostatnim czasie zarejestrowały kamery umieszczone na zamku. Niestety nie otrzymaliśmy jednoznacznej odpowiedzi na temat straszenia na zamku.

Pozostawieni z problemem „duchów oporowskich” powróciliśmy na polanę, gdzie czekały już na nas pieczone ziemniaki. Przez dłuższy czas rozbrzmiewały dźwięki gitary, na której przygrywała Justyna. Należy dodać, że miała ona licznych naśladowców próbujących swoich sił w grze na tym instrumencie. Wspólnymi siłami staraliśmy się zaśpiewać znany przebój – „Żegnaj lato na rok” i snuliśmy plany na obchody kolejnych pór roku.

obrazek1 obrazek2 obrazek3 obrazek4 obrazek5 obrazek6 obrazek7 obrazek8 obrazek9 obrazek10 obrazek11 obrazek12 obrazek13 obrazek14 obrazek15 obrazek16 obrazek12 obrazek13 obrazek14 obrazek15 obrazek15 obrazek15 obrazek15 obrazek15 obrazek15 obrazek15 obrazek15 obrazek15