O szkole
Zasady rekrutacji
GeoPrzewodnik

Toruń - miasto narodzin Mikołaja Kopernika

19 października, w mroźną środę, udaliśmy się wraz z gimnazjalistami oraz członkami jakże kochanej kadry nauczycielskiej w składzie: pan Tomasz Dankiewicz, pani Wiola Sierakowska a także pani Iwona Śnieć na wycieczkę do Torunia.

Cel oczywiście jeden - zwiedzanie, abyśmy poszerzyli swoją wiedzę historyczną i geograficzną o tym mieście. Wynajęty wcześniej przewodnik, miał nas oprowadzać po malowniczym mieście około 4 godziny. Obejrzeliśmy Rynek, Ratusz, fragmenty murów z plagiatem słynnej dzwonnicy -  basztą zwaną Krzywą Wieżą. Następnie udaliśmy się do muzeum o nazwie „Dom Kopernika”. Tam tłoczyliśmy się w małych pomieszczeniach i wąskich korytarzach. Ale czego nie robi się dla nauki! Nasza pani przewodnik co prawda nie czekała na wszystkich, często mówiła połowie naszej wycieczki, ale cóż, może liczyła na to, że podzielą się wiedzą z „ogonem”, który czasem nie miał fizycznej możliwości na dotarcie do danego pomieszczenia.

Rozstaliśmy się pod Ratuszem, dano nam czas na zjedzenie i kupienie pierników. Następnie poszliśmy do Planetarium na niezwykle interesujący seans o kosmosie, jego przeszłości i przyszłości.

Gdy wróciliśmy do autobusu, wszyscy wycieczkowicze myśleli już o ciepłym, domowym zaciszu, lecz zapomnieli o jeszcze jednym punkcie, jakim była tama we Włocławku. Spędziliśmy tam pół godziny, po czym już na dobre udaliśmy się do domu. Wszyscy wrócili z wypiekami na twarzy, lecz może nie tyle z wrażenia, ile z powodu temperatury, która w tym dniu, jak na złość, była niezwykle niska.

Łukasz Matczak

Toruń - jak każde miasto z bogatą historią - ma swoje magiczne miejsca. Niektóre z nich prezentujemy na zdjęciach Joasi Lewandowskiej z klasy  I LO.

obrazek0 obrazek1 obrazek2 obrazek3 obrazek4 obrazek5 obrazek6 obrazek7 obrazek8 obrazek9 obrazek10 obrazek11 obrazek12 obrazek13 obrazek14 obrazek15 obrazek16 obrazek17 obrazek18 obrazek19 obrazek20 obrazek21 obrazek22 obrazek23 obrazek24 obrazek25 obrazek26 obrazek27 obrazek28 obrazek29 obrazek30 obrazek31 obrazek32 obrazek33 obrazek34 obrazek35